29 November 2009

Selamat Hari Raya Aidil Adha.

Syok juga tahun ini, aku dapat melapah lembu sekali lagi. Surau kat umah, 2 ekor lembu korban. Bab sembeleh aku kurang minat sikit. Tapi bab melapah memang aku suka. Kena ingat la juga, pisau kena tajam. Jika tak tajam, kena asah le pulak selalu.

Esoknya pula (Sabtu), surau kat umah mertua aku la pulak. Aku jadi tukang melapah dan timbang. Penat la juga. Almaklum 13 ekor lembu setiap seekor dagingnya hampir 70 kg. Hampir sampai waktu zohor la juga. Penat tu memang le penat tapi seronok dapat pengalaman. Lepas solat zohor, acara makan nasi dengan sup tulang korban. Ok juga la.

Abang ipar aku (Osman) beri aku kepala lembu. Mak oooo. Nak buat apa ni? Nak tak nak, aku juga yang kena buat. Dapat banyak gak daging. Hampir 3 kg. Dapat juga otak dan lidah. Nak buat masak apa, akak ngah aku yang masak. Aku makan je.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan